mandag den 21. april 2014

Endestation Miami

Så nåede vi hele vejen til rejsens sidste stop, Miami. Vi kørte fra Key west lørdag og kunne høre i radioen at der var risiko for lokale tornadoer omkring samme tid som vi smuttede (der kom dog ingen).
Vi startede med kører mod Everglades for at se om vi kunne finde nogle alligatorer vi blev ikke skuffet. Vi blev opfordret til at tage en vandresti på omkring 1 km og på den så vi vel omkring 20 alligatorer, gribbe, traner og en masse andre fugle og fisk. Det var igen fantastisk oplevelse. Derefter vendte vi snuden mod Miami.

Da vi ankom fandt vi ud af at den gratis parkering der var reklameret med kun var med plads til 4 biler og at hotellets egen betalingsplads var fuld, så vi besluttede os for at få tømt bilen og aflevere den lidt tidligere. Det gik heldigvis smertefrit (selvom vi kom 10 min. efter lukketid). Dagen i går gik med den sidste omgang vask og at dase poolen så nu er der ikke andet at lave de sidste par dage end at holde badeferie.
Så nu gider vi ikke opdaterer bloggen mere:-)

Håber i nyder det danske påskevejr. Vi ses snart:-)

lørdag den 19. april 2014

Den lange vej til Key West!

Det tog omkring 8 timer at komme til Key West, så det var en lang tur! Til gengæld var det det hele værd! Vi bor på et bed and breakfast, hvor alle kommer hinanden ved og der er happy hour mellem 17 og 18 (hernede betyder happy hour - gratis)!
Her er super skønt, og stemning i rigtig Hemmingway stil! Det virker til at øllene er mange og moralen lav, så det har været nogle helt fantastiske dage her. Tiden er egentlig kun gået med at slappe af, gå lidt rundt på øen og sole os ved poolen :) det føles lidt som om alle, både ung og gammel, er på festferie. Barerne er der liv i fra kl. 11 til sent og humøret er højt ligeså længe. Gaderne er fyldt med fritgående høns og haner ( som larmer fra solen står op, meget træls) da key west er en del af et fuglereservat så alle fugle er fredet (vi hørte en historie om en kvinde som som fik en bøde på 500 usd fordi hendes hund bed en høne ihjel).

Nu går turen til Miami - det sidste stop inden vi skal hjem, men ikke før vi lige tager et stop i den sidste national park. I dag runder vi everglades hvor vi vil ud og have en tur i en airboat og forhåbentligt ser en alligator eller to.

Vi glæder os til at se nogle strande for mod forventningen, var der ingen her! Miami beach here we come!

onsdag den 16. april 2014

Florida: regn, mere shopping og forlystelsespark

Igår nåede vi "The Sunshine state" florida hvor vi blev mødt de vildeste regnskyld vi nogensinde har set. Farten på motorvejen måtte halveres da man ikke kunne se 2 meter frem, solen måtte vi vente med at se til i dag. Vi havde besluttet at nappe et outlet mall mere i Orlando da vi lige skulle have de sidste ting indkøbt (det blev nok til lidt mere end det). Da vi holdte og ventede på næstsidste lyskryds indhentede regnvejret os i gen og vi måtte vente et kvarter på at det stilnede nok af til at vi kunne løbe ind til butikkerne. Dette var også det sidste vi så til regnen og vejret blev meget varmt med en meget høj luftfugtighed. Aftenen blev brugt på at få organiseret alle vores indkøb så en af kufferterne er klar til turen til danmark som, desværre, nærmer sig med hastige skridt.

Idag har vi brugt hele dagen i universal studios island adventures forlystelsesparken hvor den har stået på vilde rutsjebaner, fantastiske 3D oplevelser og et par ture hvor vi blev MEGET våde. Alt i alt en helt fantastisk oplevelse. I morgen går turen ned gennem florida til USA's sydlige spids og Key West.

Billeder for resten af vil blive lagt op på facebook da internettet herovre ikke er hvad vi er vant til derhjemme.

mandag den 14. april 2014

Charleston og ingen billeder :(

I går eftermiddags landede vi i Charleston. Det første vi så var Boone Hall, som er en af de største og ældste plantager i USA. På et tidspunkt havde bomuldsplantagen over 300 slaver.

Vi kørte bagefter til hotellet, og fandt senere en god caribisk inspireret sportsbar hvor vi fik noget hammer godt med, og bagefter var vi med i en amerikansk pubquiz, hvor vi overraskende nok blev 5'er :)

I dag har vi været rundt i Charleston by, men har været lidt generet af regnevejr, så vi har været fanget blandt andet i en går inde i byen, og ellers også lidt på værelset! Heldigvis har det været lunt, så det var ikke alt for koldt da det regnede.

I morgen skal vi køre den lange tur til Orlando, som kommer til at tage 6-7 timer! puha det bliver lidt kedeligt nåt det skal foregå på motorvej! Desuden må man max køre 70 miles i timen, som svarer til cirka 115 km/t.. Det går laaaangsomt ;)

Det er umuligt herovre at få internet godt nok til at uploade billeder til bloggen, så nu kommer der lidt billeder på facebook i stedet :) håber i alle kan være med derinde!

lørdag den 12. april 2014

bjoerne, elge og flere kilometer!

I dag har vi vaeret en tur i national parken Great Smoky mountains hvor vi fik set en hel flok elge, en sovende bjoern og en masse andre mindre dyr. Inden da var vi en tur paa et bjerg ved navn Grandfather, hvor vi var oppe over 1600 meters hoejde, det var vildt at staa saa hoejt oppe!

Nu har vi, efter at have forhoert os paa 5 andre hoteller, endeligt fundet et sted at sove! Og saa endda med pool! Det glaeder vi os til at faa afproevet i morgen :) Vi koerer mod Charleston i morgen, og forhaabentligt finder vi et hotel med bedre internet end de sidste to dage!

Vi ligger billeder op for begge dage, naar vi faar internettet til det :)

700 km og to maskiner vasketøj senere!

(Skrevet loerdag morgen, men vi har ikke kunne komme p[ nettet)I går tog vi den skønne vej fra washington til.. Ja til der hvor vi nåede til.. Vi kørte gennem en af de store national parker herovre der hedder Shenandoah. Der var et vildt dyreliv på den lange snoede vej op ad bjergene, og var var ved at køre både et dådyr og en ørn ned! Desuden så vi en bæver, en vild kalkun og noget vi tror er murmeldyr! Ellers burde et murmeldyr i hvert fald se sådan ud ;)
Det tog rigtig lang tid, da max hastigheden lå mellem 25 og 45 miles dvs mellem 40 og 70 km i timen.

Vi kom lidt udenfor sæson, så der var ikke mange på vejen udover os - det var super fantastisk. Da klokken blev omkring 19 besluttede vi os for at finde et hotel hvor vi kunne få vasket tøj.. Det viste sig at være meget svært, så efter at have forhørt os på 5 forskellige hoteller fandt vi vej til et møntvaskeri hvor vi gik vasket to maskin fulde! Det var SÅ meget tiltrængt :) mens vi ventede på tøjet, fik vi spist endnu en omgang amerikansk junkfood (det er ved at være lettere fælt!).

Nu ligger vi på et motel og glæder os til at få nogle flere kilometer i den nu små ridsede Nissan (Hej kantsten!). Og så har Marc lært at det ikke er smart kun at have én arm ud af vinduet - nu er den ene meget rød og den anden meget hvid, så solcremen må frem i dag :)

fredag den 11. april 2014

Babypanda, fly og flere kilometer i benene

Efter en nat i turens hidtil dårligste seng, stod vi op til høj solskin fra en skyfri himmel og en temperatur der allerede var på op over de 20 grader. Planen for dagen var at tage en tur i Washington zoo som er den eneste zoo udenfor Kina der har fået lov at beholde sin pandaunge. Så efter en hurtig morgenmad på værelset satte vi os i vores fine Nissan og tog ud for at se vidunderet. Vi fandt hurtig ud af at pandaerne er den absolut største attraktion og vi var meget glade for at vi var kommet tidligt:) Udove pandaerne var det en kæmpe zoo som også havde lavet en "vej" i nogle master så deres orangutanger kunne svinge sig mellem deres 2 huse og lige over vores hoveder, fantastisk!

Efter en køretur hjem der tog 3-4 gange så lang tid som turen derud (den dejlige amerikanske trafik) var det meget tæt på at vi ikke kom videre da vi lige skulle ligge i 5 minutter. Men videre kom vi. Capitol Hill, deres svar på folketinget, skulle jo ses og hvis fødderne holdte var der jo en masse museer. Capitol er imponerende stort og vi er kede af at vi ikke fik bestilt en rundtur i tide hjemmefra (dette skal gøres mindst 3-4 måneder før).
Fødderne holdte og vi tog en tur på air and space museum hvor der var mulighed for at se en masse historiske fly såsom brdr. Wrights fly, the spirit of st. louis og en masse fartøjer der har været en tur i rummet. Det var ikke det museum der tog længst tid men var absolut et besøg værd.
Vi sluttede dagen af på Hard Rock Cafe og tog derefter gåturen hjem igen (fødderne er ved at være meget ømme). Da sloen havde været fremme hele dagen var vores vinterblege kroppe godt mærket, men vi klager ikke:)

Nu er vi ved at pakke så vi kan komme afsted mod national parkerne Shenandoah og Great Smokey Mountains.
Ha' det godt derhjemme, for det har vi:)